ျပည္ေထာင္စုအမ်ိဳးသားၫႊန႔္ေပါင္းအစိုးရ(NCGUB) ဝန္ႀကီးေဟာင္း ေဒါက္တာတင့္ေဆြႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း အပိုင္း ၁ - Eureka Myanmar

ျပည္ေထာင္စုအမ်ိဳးသားၫႊန႔္ေပါင္းအစိုးရ(NCGUB) ဝန္ႀကီးေဟာင္း ေဒါက္တာတင့္ေဆြႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း အပိုင္း ၁

Share This

"ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အခန္းက႑က Icon က႑မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အစိုးရတာဝန္အရွိဆုံး ပုဂၢိုလ္တစ္ဦးဘဝျဖစ္သြားၿပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္တာေတြက အရင္နဲ႕မတူတဲ့အတြက္"


By သာလြန္ေဇာင္းထက္(ရန္ကုန္ေခတ္သစ္)

ျပည္ေထာင္စုအမ်ိဳးသားၫႊန႔္ေပါင္းအစိုးရ(NCGUB) ဝန္ႀကီးေဟာင္း ေဒါက္တာတင့္ေဆြႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း အပိုင္း ၁


၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ အေထြေထြေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္(NLD) ကအျပတ္အသတ္ အနိုင္ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း အာဏာလႊဲမေပးခဲ့သျဖင့္ ျပည္ပေရာက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ားက ျပည္ေထာင္စုအမ်ိဳးသား ၫႊန႔္ေပါင္းအစိုးရ(NCGUB) ဟုေခၚသည့္ အေဝးေရာက္ အစိုးရတစ္ရပ္ကို ထူေထာင္ၿပီး ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ NLD လႊတ္ေတာ္ထဲဝင္ေရာက္ၿပီး နိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ား တရားဝင္ ေဆာင္႐ြက္နိုင္ေသာအခါမွ NCGUB ကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့ၿပီး နိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအားလုံးကို တရားဝင္ရပ္နားလိုက္သည္။ ေဒါက္တာတင့္ေဆြသည္ NCGUB တြင္ ဝန္ႀကီးတစ္ဦးအျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီး သူျမန္မာျပည္သို႔ ပထမဆုံးအႀကိမ္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ နိုင္ငံေရး အေျခအေနမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္းထားပါသည္။

ေမး။    ။ ျပည္ပမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ နီးပါးေလာက္ေနၿပီးမွ ပထမဆုံးအႀကိမ္ ျမန္မာနိုင္ငံကို ျပန္ေရာက္ေတာ့ ဘာေတြ ေျပာင္းလဲသြားတာ ျမင္ရလဲ။

ေျဖ။    ။ ေျပာင္းလဲတာေတာ့ ေျပာင္းလဲတယ္။ ဘယ္ဟာမွ မေျပာင္းလဲဘူးေတာ့ က်ေနာ္ေတာ့ မျမင္ဘူး။ ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတာ့ အထူးေျပာစရာ မလိုဘူးေပါ့။ က်ေနာ္အခု ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လာတဲ့ ၁ လခြဲအတြင္းမွာ ခရီးေတြ အမ်ားႀကီးသြားေတာ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေတြ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတာေတြ႕တယ္။ ေတာ႐ြာေတြ က်ေနာ့္ ဇာတိ႐ြာေတြကို ကားေတာက္ေလ ွ်ာက္သြားလို႔ရတယ္။ ဒါ Infrastructure ေပါ့။ ေနာက္တစ္ခါ မိုဘိုင္းလ္အဆက္အသြယ္ေတြလည္း ေတာ႐ြာ ေတြ အထိေရာက္တယ္။ ဒါလည္းေကာင္းပါတယ္။ အလုပ္ျဖစ္တယ္ေပါ့။ ဒီမလာခင္ စိုးရိမ္ခဲ့တာေပါ့။ ဟိုမွာေတာ့ Internetနဲ႕ Google နဲ႕က အၿမဲတမ္းသုံးေနတယ္။ ၂၄ နာရီသုံးေနတဲ့သူ။ ဒီမွာ ေရာက္လာေတာ့ ဟိုLaptop ေလးယူလာၿပီး သုံးလို႔ရပါ့မလားဆိုေတာ့ ဒီမွာ ရတာေပါ့။ ဒီမွာ ထြင္ၿပီးေတာ့ တယ္လီဖုန္းကေန Hotspot နဲ႕သုံးတဲ့ဟာ အလုပ္ျဖစ္တာပဲဗ်။ က်ေနာ္တို႔ျမန္မာျပည္အေျခအေနနဲ႕။ တခ်ိဳ႕အိမ္ေတြမွာ Wifi  ရွိတာေပါ့။ ဒါလည္း ေကာင္းတယ္ တိုးတက္လာတယ္ေပါ့။ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာပါ။ လ ွ်ပ္စစ္ကေတာ့ ျပတ္ေတာင္း ျပတ္ေတာင္းေပါ့ေလ။ သို႔ေသာ္လည္း လြန္ခဲ့တဲ့ စစ္အစိုးရကာလတုန္းက ရတဲ့သတင္းေတြအရ လ ွ်ပ္စစ္က ေတာ္ေတာ္ကို ရန္ကုန္ေရာ မႏၲေလးေရာ ၿမိဳ႕ေတြမွာ အခက္အခဲရွိတယ္။ အခက္အခဲ အလြန္ကို ရွိခဲ့ရာကေန ဒီကေန႕ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ေကာင္းလာတယ္လို႔ ျမင္တယ္။ ဒါ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အပိုင္းေပါ့။ ေနာက္တစ္ခါ နိုင္ငံေရးလို႔ ေျပာေပမယ့္ က်ေနာ့္ နိုင္ငံေရးက က်ေနာ္က အစုံၾကည့္တယ္။ အားလုံးဆိုင္တာ နိုင္ငံေရးလို႔ က်ေနာ္က ျမင္တယ္။ လူေတြကအစေပါ့။ က်ေနာ္တို႔္ အျပင္မွာေနေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ Facebook ေပၚလာၿပီးတဲ့ေနာက္ ဒီ Socail Media က တစ္ဆင့္ပဲ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္းကို ျမင္ခြင့္ရတာေပါ့ေနာ္။ လူကိုယ္တိုင္ေတြ႕ရတာ နည္းတယ္။ ေစာေစာပိုင္းကာလကဆိုရင္ ဘယ္သူမွ ျမန္မာျပည္က လာလာ က်ေနာ့္ကို မေတြ႕ရဲၾကဘူး။ ေနာက္ျဖည္းျဖည္းခ်င္းနဲ႕ ေတြ႕ရဲလာၿပီးေတာ့ Socail Media ေပၚလာေတာ့ အခုျဖစ္ေနတာ အခုသိခြင့္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ Socail Media က ဖတ္ရတာ သိရတာ ၾကည့္ရတာေတြက ဒီမလာခင္အထိ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္မေကာင္း စိတ္ပ်က္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ လူေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကအစ လူေတြရဲ႕ စကားေျပာဆိုမႈ လူေတြရဲ႕ ဘာသာစကားအစ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။ ဒါေပမယ့္လို႔ က်ေနာ္ ရန္ကုန္ မဂၤလာဒုံေလဆိပ္က စကတည္းက အခုအခ်ိန္အထိ ဘယ္နားသြားသြား လူေတြက ယဥ္ေက်းၾကတယ္ဗ်။ က်ေနာ္ထင္တာထက္ အမ်ားႀကီးကို ယဥ္ေက်းၾကတယ္လို႔ျမင္တယ္။ မဂၤလာပါဆိုတဲ့ စကားေနရာတကာေတြ႕တယ္။ စတုန္းက ဓာတ္ဆီဆိုင္မွာဝန္ထမ္းမို႔လို႔ ကုမၺဏီက သင္ေပးထားလို႔ ေျပာရသလား ထင္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္လို႔ မဟုတ္ဘဲနဲ႕ ေနရာတကာတိုင္းမွာ မဂၤလာပါ စကား။ က်ေနာ္တို႔ေခတ္က မဂၤလာပါဆိုတာ အတန္းထဲဝင္လာတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမ ကပဲ ေျပာၾကတာကိုး။ အဲဒီေတာ့ ဆက္စဥ္းစားေတာ့ ယဥ္ေက်းလာတာေတာ့ဟုတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ မဂၤလာပါ ယဥ္ေက်းမႈ ကို ရိုက္မ်ားသြင္းထားသလားဆိုတဲ့ သံသယလည္းရွိတယ္။ ေကာင္းတာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခု က်ေနာ္ မေက်နပ္ မႀကိဳက္ခဲ့တာက လက္အုပ္ခ်ီတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ။ အဘ ေခၚတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ။ အဲဒီႏွစ္ခုကို က်ေနာ္ Social Media ကေနၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို အလိုမက်ျဖစ္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ့္ဆီကို က်န္းမာေရး လွမ္းေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြမွာျဖစ္ျဖစ္ Comment  ေတြမွာျဖစ္ျဖစ္ ေရးတဲ့ အဘဆိုတဲ့ စကားလုံးကို အတတ္နိုင္ဆုံး အဘေရာဂါ ဆိုတဲ့ စာနဲ႕ မလုပ္ေအာင္ တားခဲ့တယ္။ လက္အုပ္ခ်ီယဥ္ေက်းမႈလည္း က်ေနာ္တို႔ေခတ္က မရွိဘူးဗ်။ ထိုင္းေရာက္ေတာ့ ထိုင္းက မတ္တပ္ရပ္ၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးကို အရိုအေသျပဳတာ။ အိႏၵိယေရာက္ေတာ့ အိႏၵိယက လက္အုပ္ခ်ီတယ္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔လက္အုပ္ခ်ီတာက ရွိခိုးတာမဟုတ္ဘူး။ ႏႈတ္ဆက္တာ နာမစေတး၊ နာမစတားလို႔ ႏႈတ္ဆက္တယ္။ ျမန္မာျပည္မွာက်ေတာ့ စစ္အစိုးရလက္ထက္က်ေတာ့ လူတိုင္းက ကိုယ့္ထက္ႀကီးရင္ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္ထက္ရာထူးရွိရင္ လက္အုပ္ခ်ီေနၾကတာ။ ဒါက မျဖစ္သင့္ဘူးဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္က အၿမဲတမ္း စာေရးတယ္။ စာေရးၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္ရဲ႕ မဲဆႏၵနယ္ေျမ ပုလဲၿမိဳ႕ကိုေရာက္တယ္။ က်ေနာ္ ၿမိဳ႕နယ္ဆရာဝန္လုပ္ခဲ့တဲ့ေဒသဆိုေတာ့ က်ေနာ့္ကို ႀကိဳဆိုတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ တစ္ခ်က္မွ လက္အုပ္မခ်ီပါဘူး။ ေနာက္ က်ေနာ့္ကို ေတြ႕လို႔ တရိုတေသေပါ့ေလ။ လက္အုပ္ခ်ီရင္လည္း မလုပ္ပါနဲ႕လို႔ တားခဲ့တယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး လက္အုပ္ခ်ီတာနဲ႕ အဘေခၚတာ ေတာ္ေတာ္ေလး နည္းသြားၿပီလို႔ ေတြ႕ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး က်ေနာ္ အားရေက်နပ္မႈရွိတယ္။ ဒါက ယဥ္ေက်းမႈအပိုင္းေပါ့။ ေနာက္တစ္ခု နိုင္ငံေရးေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အခုအေျပာင္းအလဲလို႔ ေျပာတဲ့အေျပာင္းအလဲက တကယ္ေျပာင္းလဲတာလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ သမိုင္းေနာက္ေၾကာင္း ျပန္တယ္ဆိုတာ စာထဲမွာ ရွိၿပီး တကယ္တမ္း မရွိဘူးဗ်။ ေရွ႕ဆက္သြားေနတာပဲ။ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ဆိုးသည္ျဖစ္ေစ ေရွ႕ဆက္သြားေနတာပဲ။ ေရွ႕ဆက္သြားေနေတာ့ ဒါဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အေျပာင္းအလဲက တကယ္ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုလို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ျမင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခု ဒီအေျပာင္းအလဲက  နိုင္ငံေရး သီအိုရီေတြမွာ ေရးၾကသလိုေပါ့ေနာ္ Gradual သို႔မဟုတ္ Evolutionary Change ဆိုတဲ့ အသုံးအႏႈန္း အဲဒါမဟုတ္ရင္ Revolution ေတာ္လွန္ေရးဆိုတဲ့ ႏွစ္မ်ိဳး သီအိုရီထဲေတာ့ ဆိုတာေပါ့။ က်ေနာ္ျမင္တာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕အခုအေျပာင္းအလဲကေတာ့ အဲဒီႏွစ္ခုလုံး လည္း မဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္ခုလုံးလည္းဟုတ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔က Gradual ဆိုတဲ့ တေ႐ြ႕ေ႐ြ႕ ေျပာင္းလဲျဖစ္စဥ္ထဲမွာ ႀကီးမားတဲ့ေျခလွမ္းႀကီးကို လွမ္းနိုင္ခဲ့ၾကၿပီလို႔ ျမင္တယ္။ ေတာ္လွန္ေရးဆိုတဲ့ ဝုန္းကနဲ ဒိုင္းကနဲဆိုတဲ့ အေျပာင္းအလဲမဟုတ္ေပမယ့္လို႔ သိသာတဲ့ ေနာက္ျပန္လို႔မရတဲ့ အေျပာင္းအလဲကို လွမ္းနိုင္ခဲ့ၾကၿပီလို႔က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက နိုင္ငံေရးပဲ ဆက္ေျပာပါ့မယ္။ နိုင္ငံေရးမွာ က်ေနာ္က ရန္ကုန္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း NLD ပါတီ ဌာနခ်ဳပ္ ကိုလည္း က်ေနာ္ေရာက္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕နဲ႕ စကားေျပာခဲ့ရတယ္။ သြားေလရာမွာလည္း က်ေနာ္က လူမ်ိဳးစုံေပါ့ေနာ္၊ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမ်ိဳးစုံကလူေတြနဲ႕ က်ေနာ္ေတြ႕ၿပီး ေမးၾကည့္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး ေတာ႐ြာက က်ေနာ့္ဇာတိ႐ြာဆိုရင္ ႐ြာေသးေသးေလးပါ။ အိမ္ေျခ တစ္ရာဝန္းက်င္ေလာက္ပဲရွိတဲ့ ေတာ႐ြာက လူေတြနဲ႕လည္း ေတြ႕ပါတယ္။ ေတြ႕ေတာ့ သူတို႔သုံးသပ္တဲ့နိုင္ငံေရးဟာ ဒီကေန႕ ျမန္မာနိုင္ငံကြၽမ္းက်င္သူတို႔ နိုင္ငံေရးေလ့လာသုံးသပ္သူတို႔ Professor တို႔ သုံးသပ္တာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ လက္ေတြ႕က်တယ္လို႔ က်ေနာ္ေတြ႕လာတယ္။ က်ေနာ္က အဲဒါကိုပဲ က်ေနာ္က မွန္တဲ့ လက္ေတြ႕က်တဲ့နိုင္ငံေရးလို႔ျမင္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ သုံးသပ္ခ်က္ေတြက  အင္မတန္မွကို တန္ဖိုးရွိတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ လာမယ့္ အနာဂတ္ ႏွစ္တိုျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ရွည္ျဖစ္ျဖစ္ ကာလ နိုင္ငံေရးမွာ သူတို႔ရဲ႕ အျမင္စိတ္ အေတြးအေခၚေပါ့ အယူအဆေတြက ဒါေတြပဲ ျမန္မာနိုင္ငံက သြားလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ဟာ ဒီအေျပာင္းအလဲထဲမွာ တကယ္ကိုပါေနၿပီးေတာ့ လုပ္လည္း လုပ္ခဲ့တဲ့သူ ၊ ဥပမာ-မဲေပးၿပီးေတာ့ ျဖစ္ျဖစ္၊  တက္ႂကြလႈပ္ရွား သူေတြအေနနဲ႕ လႈပ္ရွားလို႔ျဖစ္ျဖစ္ ပါဝင္ၿပီး လႈပ္ရွားေနတယ္။ သူတို႔ဟာ ဆိုးသြမ္းလွတဲ့ မွားယြင္းတဲ့ ဥပေဒမရွိတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို လုံး၀ မလိုလားၾကတာ။ မလိုလားဘူးဆိုတာကို ေျပာခြင့္ေရာ လုပ္ခြင့္ေရာ ရေနေတာ့ သူတို႔မွာ အားေတြ တကယ္ရွိေနတယ္လို႔က်ေနာ္ျမင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ စစ္အစိုးရလက္ထက္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလက္ထက္မွာ မေတာ္မတရား ဥပေဒမဲ့ လုပ္တဲ့ဟာေတြကို ပိုၿပီးသိသိလာတယ္ဗ်။ သိသိလာေတာ့ကာ ဒီဟာကို မလိုလားၾကေတာ့ဘူး ျဖစ္တဲ့အတြက္ အရင္လိုပဲ တစ္ပါတီစနစ္ျဖစ္ျဖစ္၊ တစ္အုပ္စုစနစ္ျဖစ္ျဖစ္ ဒီမိုကေရစီနည္းမက်တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျဖစ္ျဖစ္ကိုေတာ့ ဘယ္သူက လာၿပီးေတာ့ ကိုယ္စားျပဳၿပီး ဦးေဆာင္ ဦးေဆာင္ ဒါကိုေတာ့ ပယ္ခ်ၾကတယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာနိုင္ငံအတြက္ အလြန္ေကာင္းတဲ့ နိုင္ငံေရးျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ ႀကီးျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။

ေမး။    ။  ေနာက္ေၾကာင္းမျပန္ေတာ့ဘူးလို႔ ဘာေၾကာင့္ေျပာတာလဲ။

ေျဖ။    ။ ေနာက္ေၾကာင္းမျပန္ေတာ့ဘူးဆိုတာက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းတည့္တည့္ေျပာရင္ စစ္အာဏာသိမ္းမလားဆိုတဲ့ဟာေပါ့။ စစ္အာဏာမသိမ္းေတာင္မွ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီလိုမ်ိဳး အရင္တုန္းက တစညလိုမ်ိဳး စနစ္ကိုေတာ့ ျပန္ေ႐ြးခ်ယ္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္မထင္ဘူး။ တပ္မေတာ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း အာဏာသိမ္းဖို႔ စိတ္ကူးရွိပုံမရဘူး။ ဒါအေၾကာင္းေၾကာင့္ေပါ့ေနာ္။ အေၾကာင္းေတြက ေျပာရင္အမ်ားႀကီးေပါ့။ က်ေနာ္ျမင္တာက ေနာက္ေၾကာင္းဘက္ကို လွည့္ၾကမယ္မဟုတ္ဘူး။ တစ္ပါတီစနစ္လည္းမသြားသလို စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုလည္း ျပန္သြားမယ္လို႔ မထင္ဘူးလို႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။    ။ လက္ရွိ ျဖစ္ေနတဲ့ နိုင္ငံေရးအက်ပ္အတည္းရွိေနတယ္။ အန္ကယ္ အျပင္ကလာေတာ့ တိုးတက္မႈလို႔ျမင္တယ္။ အတြင္းက နိုင္ငံေရးေလ့လာသူေတြက နိုင္ငံေရးက ေရွ႕ကို မတိုးဘူး။ ေနာက္ကိုေတာင္မွ နည္းနည္းျပန္ဆုတ္ေနတယ္၊ ဒီမိုကေရစီ စံခ်ိန္စံၫြန္းေတြ ေလ်ာ့လာတယ္။ ဥပမာဆိုရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥဆိုရင္ ေရွ႕မတိုးဘူး။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒေၾကာင့္ တပ္နဲ႕ အစိုးရၾကားထဲမွာ ျပႆနာေတြရွိေနတယ္။ နိုင္ငံေရးက ေရွ႕မတိုးဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက Dead Lock ျဖစ္ေနတယ္ သုံးသပ္ၾကတယ္။ သူတို႔ဘာေၾကာင့္ အဲလိုျမင္တယ္ထင္လဲ။

ေျဖ။    ။ သူတို႔လည္း သူတို႔အေၾကာင္းရွိပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္လည္း က်ေနာ့္အေၾကာင္း ရွိတယ္ဗ်။ ဥပမာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပဲေျပာေျပာ စီးပြားေရးပဲေျပာေျပာ အဓိကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေပါ့ေနာ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေခါင္းစဥ္ပဲ ထားပါစို႔။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ျဖစ္စဥ္က အစိုးရ ကေန လုပ္လို႔ရတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ တပ္မေတာ္ကလည္းလုပ္လို႔ရတဲ့ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အင္အားစုေတြ သူတို႔ခ်ည္းပဲ လုပ္လို႔လည္းမရဘူး။ အဲဒီေတာ့ ၃ ပြင့္ဆိုင္ သေဘာသြားၾက၊ လုပ္ၾကတဲ့သေဘာျဖစ္တယ္။ ၃ ပြင့္ဆိုင္ကိစၥမွာ ၁ပြင့္ကသာ ေႏွးေနရင္ ၁ ပြင့္ကသာ ကလန္ကဆန္လုပ္ေနရင္ ရတဲ့ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ လိုေနတဲ့အခ်က္က အဲဒီဟာပဲျဖစ္တယ္။ ဒီနိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြား၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို ဦးတည္တဲ့ စဥ္းစားမႈေတြက အဲဒီ သုံးဦးသုံးဖလွယ္မွာ မညီမ ွ်ၾကဘူးလို႔က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္မွာ လည္းသူတို႔စိုးရိမ္ခ်က္ေတြ ရွိေကာင္းရွိမယ္။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတြလည္း စိုးရိမ္ခ်က္ေတြရွိပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ ျပည္သူလူထုနဲ႕ က်ေနာ္တို႔လက္ရွိ ျပည္သူကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့အစိုးရကလည္း စိုးရိမ္ခ်က္ေတြရွိၾကတာပဲ။ အဲဒီစိုးရိမ္ခ်က္ေတြကို ညွိဖို႔ ၊ ညွိေတာ့ ညွိေနၾကတယ္ဗ်။ ညွိလို႔မရေသးတဲ့ အေနအထားတစ္ရပ္သာျဖစ္ၿပီးေတာ့ အခုလုပ္ငန္းစဥ္ႀကီး ဆက္ျဖစ္ေနတယ္လို႔ က်ေနာ္က ျမင္တယ္။ ေနာက္ျပန္တာလည္းမဟုတ္ဘူး။ တန႔္ေကာင္းတန႔္ေနမယ္။ တန႔္ေနတယ္လို႔ ေတာင္ က်ေနာ္က အဲဒီအယူအဆကို လက္မခံဘဲနဲ႕ ဒီကေန႕ နဲ႕ မနက္ျဖန္ေတာင္ မတူဘူး။ တပ္မေတာ္ စဥ္းစားခ်က္၊ အစိုးရ စဥ္းစားခ်က္၊ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတြ စဥ္းစားခ်က္ေတြက လက္ေတြ႕ပိုဆန္လာၿပီးေတာ့ ေျပရာေျပေၾကာင္းဘက္ကို ဦးတည္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီခရီးက အၾကာႀကီးေလွ်ာက္ရဦးမယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ ေျပာရင္ ဒီေန႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလို႔ ေျပာေနတာေတြက လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ ၂ မ်ိဳးေျပာေနတဲ့ ပုံစံျဖစ္ေနတယ္။ တပ္မေတာ္ရယ္၊ လက္နက္ကိုင္ထားတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြရယ္။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ႕ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက သူတို႔ႏွစ္ဦးတည္းနဲ႕ မၿပီးဘူးဗ်။ သူတို႔ႏွစ္ဦးနဲ႕တင္ ဆိုင္တာမဟုတ္ဘူး။ အကုန္လုံးဆိုင္ေနတာ။ ဆိုေတာ့ အဲဒီ လက္နက္ကိုင္အင္အားစုႀကီး ႏွစ္ခုက နိုင္ငံေရးအျမင္ရွိရွိနဲ႕ စဥ္းစားလာၾကမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ရလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဝးေသးတယ္လို႔က်ေနာ္မေျပာခ်င္ဘူး။ လမ္းေၾကာင္းေပၚ မွာ ျဖည္းျဖည္းသာ သြားေနတဲ့ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလို႔ က်ေနာ္ အဲဒီေလာက္ပဲ ျမင္တယ္။

ေမး။    ။ အခုလက္ရွိ အေျပာင္းအလဲက အန္ကယ္တို႔ ျပင္ပကေန ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေလာက္ တိုက္ယူေနတဲ့ အေျပာင္းအလဲလား။ အန္ကယ္တို႔လိုခ်င္တဲ့ အေျပာင္းအလဲလား။ တခ်ိန္က NCGUB လို႔ ေခၚတဲ့ အေဝးေရာက္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိုင္ငံ အမ်ိဳးသား ၫႊန႔္ေပါင္း အစိုးရက လိုခ်င္တဲ့ ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ၿပီလား။

ေျဖ။    ။ ပန္းတိုင္ကေတာ့ မေရာက္ဘူးဗ်။ ပန္းတိုင္လို႔ ေျပာရတာက စာေပၚခ်ေရးတဲ့ ပန္းတိုင္က ဒီမိုကေရစီနဲ႕ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ကို က်ေနာ္တို႔က သြားခဲ့ၾကတာပါ။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီပန္းတိုင္က ျမန္မာျပည္ဘယ္ေတာ့ေရာက္မလဲဆိုတာ မွန္းရလို႔ ေတာ္ေတာ္ခက္တဲ့ကာလပါ။ သို႔ေသာ္ က်ေန္ာတို႔ အပါအဝင္ ျပည္ပေရာက္ အင္အားစုေတြေရာ၊ ျပည္တြင္းအင္အားစုေတြေရာ ဒီဦးတည္ခ်က္ အတူနဲ႕ လုပ္ခဲ့ၾကေတာ့ကာ အကုန္လုံး ဝိုင္းလုပ္ၾကလို႔ ဒီအဆင့္ကို ေရာက္လာတယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ ပန္းတိုင္ကေတာ့ ေရာက္တယ္လို႔ေတာ့ မေျပာလိုဘူး။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အခ်ည္းအႏွီးေတာ့မျဖစ္ဘူး။ တစ္စုံတစ္ရာ အေထာက္အကူ ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေတာ့ ထင္တာေပါ့။ သုံးသပ္ခ်က္ေတြကေတာ့ တျခား ရွိေကာင္းရွိမွာပါ။

ေမး။    ။ စည္းလုံးညီၫြတ္မႈနဲ႕ပတ္သက္လို႔ ေမးခ်င္ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က အစိုးရျဖစ္ေနၿပီ။ အစိုးရျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႕ ညီၫြတ္ေရး ကို တည္ေဆာက္နိုင္တယ္ျမင္လား။ ၂ ႏွစ္ခြဲေလာက္မွာ တိုင္းရင္းသား ေတြဘက္က အသံေတြ ထြက္လာတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က တိုင္းရင္းသားေတြကို ဦးစားမေပး ဘူးေပါ့။ ဥပမာ- ရခိုင္ကိစၥဆိုရင္ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႕ NLD အၾကားမွာ အေတာ္ ကို ျပႆနာ တက္လာတယ္။ SNLD ဆိုတာလည္း တခ်ိန္လုံး NLD ကို ေထာက္ခံလာခဲ့တာ။ အခု အခ်ိန္မွာေတာ့ အဆင္မေျပၾကတဲ့ အသံေတြလည္း ထြက္ေနတယ္ဆိုေတာ့….။

ေျဖ။    ။ အဲဒီလိုျဖစ္တဲ့ တိုင္းရင္းသားဘက္က တခ်ိဳ႕ ေဝဖန္လာတာေတြကလည္း က်ေနာ္ကေတာ့ အျပဳသေဘာဘက္က ျမင္ခ်င္ပါတယ္။ သူတို႔လည္းသူတို႔ အားမရမႈေတြ ရွိတယ္ေပါ့။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါဦး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၈ မွာ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္က အထဲမွာ ေနရင္းနဲ႕ ဒီမိုကေရစီ(သို႔မဟုတ္) ဒီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးရဲ႕  Icon လိုမ်ိဳးေနခဲ့ရတာ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သူအသံထြက္ခြင့္ေတာင္မွ ရွားရွားပါးပါးပဲ ရခဲ့ၾကတာ။ သူရဲ႕Icon ကို အသုံးျပဳၿပီးေတာ့ အားလုံးက တိုင္းရင္းသားေတြလည္း ပါပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔မွ မဟုတ္ဘူး အသုံးျပဳၿပီးေတာ့ ႀကိဳးပမ္းလာခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္ေျမာက္လာတဲ့အခါမွာ သူကိုယ္တိုင္ ေျပာလည္း ေျပာနိုင္လာတယ္၊ လုပ္လည္း လုပ္နိုင္လာတယ္။ အဲဒီကာလတစ္ခု လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ ကာလနဲ႕ ၂၀၁၂ အထိ  ၊ ၂၀၁၀ ကေန ၂၀၁၂ အထိ ကာလအတိုေလးမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာဆိုလုပ္ေဆာင္လာတဲ့ ကာလတစ္ခု၊ ၂၀၁၂ က မသိသာေသးဘူး။ ၂၀၁၅ က်ေတာ့ သိသာတဲ့အေျပာင္းအလဲက ဘာလဲဆိုရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အခန္းက႑က Icon က႑ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အစိုးရက တာဝန္အရွိဆုံးပုဂၢိုလ္ တစ္ဦးဘ၀ ျဖစ္သြားၿပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္တာေတြက အရင္နဲ႕ မတူတဲ့ အတြက္ အရင္လိုမဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ တိုင္းရင္းသားမေျပာနဲ႕ ဒီမိုကေရစီေထာက္ခံ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့တဲ့ သူေတြကိုယ္တိုင္က အားမရၾကတာ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္ျမင္တာက ဒီလိုဗ်။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူက်ေနတဲ့ကာလမွာ သူက်ေနတဲ့တာဝန္နဲ႕ သူလုပ္သင့္တာကို လုပ္ေနတာသာျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္။ အစိုးရတစ္ရပ္နဲ႕ ပါတီတစ္ရပ္ မတူဘူး။ NLD ဟာ အာဏာရသြားၿပီးေတာ့ ပါတီလိုပဲ နိုင္ငံေရးပါတီ အာဏာရေအာင္ လုပ္ေနဆဲပါတီနဲ႕ အာဏာရလာတဲ့ အေနအထားႏွစ္ခုကို အတူ က်င့္သုံးလို႔မရေတာ့ဘူး။ အတူက်င့္သုံးရင္လည္း  သူဦးေဆာင္ေနတဲ့ အစိုးရဟာ အလုပ္လုပ္နိုင္မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရနဲ႕ တူေအာင္ တန္ေအာင္လုပ္တဲ့အခါမွာ အျပစ္ေျပာစရာေတြ ပိုၿပီးေတာ့ မ်ားလာတဲ့သေဘာမ်ိဳးလို႔က်ေနာ္ယူဆပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ေထာက္ျပတဲ့ တိုင္းရင္းသား အင္အားစုပဲ ဆိုပါစို႔။ ကခ်င္လည္းပါတယ္။ ရွမ္းလည္းပါတယ္။ ရခိုင္လည္းပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဦးခြန္ထြန္းဦးတို႔က ၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းမွာ NLD ကို အထူးသျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈ အေျပာင္းအလဲကို အဓိက ေထာက္ခံအင္အားစုႀကီးတစ္ရပ္ျဖစ္တယ္။ အင္မတန္မွ သူက အင္အားရွိတဲ့ ပါတီ။ အင္မတန္မွ ေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းတဲ့ အင္အားစုျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ပိုင္းအားမရမႈ ကေတာ့ တစ္မ်ိဳးျဖစ္လာတယ္။  အရင္တုန္းက ဒီမိုကေရစီ ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ လႈပ္ရွားမႈ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဦးခြန္ထြန္းဦးအပါအဝင္ တိုင္းရင္းသားေတြ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအေရးဆိုတာ နံပါတ္တစ္ ျဖစ္သြားၿပီ။ ဒီမိုကေရစီရရွိေရးဆိုတာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႔ တိုင္းတဲ့ ေပတံက တစ္မ်ိဳးျဖစ္သြားၿပီ။ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုသြားေရးဆိုတာ သိတဲ့အတိုင္းပဲ။ ခုန ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုေပါ့။ တိုင္းရင္းသားေတြ နဲ႕ခ်ည္းပဲလုပ္မရ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၊ ဗမာေပါ့ေနာ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တို႔နဲ႕လည္း လုပ္မရ။ ေနာက္တစ္ခါ တပ္မေတာ္အင္အားစုရွိတယ္။ ၃ ခုလုပ္ရတဲ့ကိစၥႀကီးျဖစ္ေတာ့ကာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အကန႔္အသတ္က အင္မတန္မွ ႀကီးတဲ့အတြက္ အားမရၾကတာ လားလို႔ ရွမ္းရယ္၊ ကခ်င္ရယ္။ ရခိုင္က်ေတာ့ တိုင္းရင္းသားကိစၥ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သူက ဘာသာေရးအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ နိုင္ငံတကာ Issue ႀကီးျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးထားၿပီးသား ကိစၥျဖစ္ေတာ့ ဒီကိစၥမွာ ကိုင္တြယ္ရတာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အတြက္ ပိုခက္တယ္လို႔ ျမင္တဲ့အတြက္ ဒါကို နားလည္ၾကေစခ်င္တယ္လို႔ က်ေနာ္က ျမင္ပါတယ္ခင္ဗ်။

ေမး။    ။ ရခိုင္ကိစၥမွာ ရခိုင္ေတြဘက္က ေျပာတာက ျပႆနာကို ေျဖရွင္းတဲ့အခါမွာ သူတို႔ကို ေဘးဖယ္ထားတယ္ေပါ့ အဲလိုေျပာၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး ရခိုင္ကိစၥက နိုင္ငံတကာဖိအား ကလည္း ရွိတယ္။ ျပည္တြင္းမွာလည္း ဖိအားက ရွိေနတယ္။ ရခိုင္ေတြက ကိုယ့္အင္အားကို လ်စ္လ်ဴရႈတယ္လို႔လည္းေျပာၾကတယ္။ ရခိုင္ေတြကို ပါဝင္ခြင့္ေပးပါလို႔လည္း ေတာင္းဆိုေနၾကတယ္။ ဘယ္လိုသုံးသပ္လဲ။



ေျဖ။    ။ က်ေနာ္က ျပည္ပလႈပ္ရွားမႈမွာ ရခိုင္အင္အားစုအကုန္လုံးနဲ႕ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈရွိပါတယ္။ အကုန္လုံးဆိုတာ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္း၊ အမ်ားႀကီးပဲ။ အမ်ားႀကီးဗ်။ တခ်ိဳ႕ ျမန္မာျပည္တြင္းက မီဒီယာေတာင္မွ ေတာ္ေတာေလး ႏွံ႕စပ္မယ့္ မီဒီယာေလာက္ပဲ သိမယ့္ အဖြဲ႕အစည္းေတြလည္းအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တစ္နည္းအားျဖင့္ က်ေနာ္ ရခိုင္ေတြရဲ႕စိတ္ေနစိတ္ထားနဲ႕ ေတာ္လွန္ေရး စိတ္ထား၊ နိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိတယ္ေပါ့။ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြမွာ ေျပာရတာ အားနာစရာလည္းရွိတယ္။ သိပ္ေတာ့ က်ေနာ္ အမ်ားႀကီးမေျပာလိုပါဘူး။ ရခိုင္နိုင္ငံေရး က အျခားတိုင္းရင္းသားေတြနဲ႕ မတူတဲ့အခ်က္ေတြရွိတယ္ဆိုတဲ့ ပထမတစ္ခ်က္ ေျပာပါရေစ။ အင္အားႀကီးရခိုင္  လက္နက္ကိုင္မဟုတ္ဘူးနိုင္ငံေရး။ ရခိုင္ လက္နက္ကိုင္ဆိုတာ မွိန္သေလာက္ရွိသြားၿပီ။ အဲဒီအင္အားစုေတြရဲ႕  သူတို႔ရဲ႕အတြင္း ရည္႐ြယ္ခ်က္ဟာ ရခိုင္ျပည္ႀကီး တည္ေထာင္ေရးျဖစ္တယ္။ ဖက္ဒရယ္မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ အဲဒါ တစ္ခ်က္ေပါ့။ အဲဒီလိုပဲ အလားတူ လြတ္လပ္တဲ့ တိုင္းျပည္ထူေထာင္ခ်င္တဲ့ အျခား နိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြ လည္းရွိေသးတယ္။ ဥပမာ- နာဂ။ ရွမ္းကေတာ့ မရွိဘူးလို႔က်ေနာ္ထင္တယ္။ မြန္လည္း မရွိဘူးထင္တယ္။ရခိုင္ကိစၥကေတာ့ ပိုၿပီးရႈပ္ေထြးတဲ့ နိုင္ငံေရးအျမင္ေနာ္ ျပည္တြင္းကိစၥ။ နိုင္ငံတကာ မပါေသးဘူး။ ဘာသာေရးမပါေသးဘဲနဲ႕ ရခိုင္ေတြက အဲသလိုမ်ိဳးရွိတယ္။ရခိုင္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာရင္ အျခားတိုင္းရင္းသားေတြလည္းဒီလိုပဲဗ်။ ဘယ္အဖြဲ႕ ဘယ္ေခါင္းစဥ္ ဘယ္ကိုယ္စားလွယ္က သူ႕လူမ်ိဳးစုကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ေျပာသလဲ။ သူ႕ေနာက္မွာ ေထာက္ခံမႈ တကယ့္ေထာက္ခံမႈေပါ့ေနာ္။ ဘယ္ေလာက္အင္အားႀကီးသလဲဆိုတာလဲ ရွိေသးတယ္ဗ်။ ေရွ႕က ဦး တပ္ထားၿပီး သားဦးမို႔လို႔ ဦးတပ္ထားတဲ့ ရခိုင္လို႔ ေျပာလို႔ သူေျပာတိုင္းလည္း ရခိုင္လို႔ေတာ့ ယူဆရတာခက္တယ္ေလ။ တကယ့္ အေရးပါတဲ့ ဒီေန႕ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ျဖစ္ေနတဲ့ အစိုးရျဖစ္ေနတဲ့ လူမ်ိဳးေတြက ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြပဲ။ NLD က ျဖစ္တာကိုး။ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ လည္း ရခိုင္အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အတိုက္အခံ လို႔ ေျပာၾကတဲ့ ရခိုင္ပါတီေတြလည္းရွိတာပဲ။ အဲဒီေတာ့ အသံအမ်ိဳးမ်ိဳး ထြက္ေနၾကတယ္။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္ျမင္တာက ရခိုင္အေရးကို ရခိုင္ေတြကို ခ်န္ထားတယ္လို႔က်ေနာ္က မျမင္ဘူး။ ဒါ အစိုးရဘက္က ေထာက္ခံၿပီး ေျပာတဲ့ အေျပာေတာ့ ျဖစ္တာေပါ့ေလ။ သို႔ေသ္ာလည္း က်ေနာ္ကလည္း အဲဒီအတိုင္းကိုျမင္တယ္။ တာဝန္ရွိသူေတြက တာဝန္ဆိုတာ Mandate ရွိတဲ့သူေပါ့။ Mandate ရွိတဲ့သူေတြနဲ႕ ပဲ NLD အစိုးရက စကားေျပာ လုပ္ေဆာင္ေနမယ္။ သို႔ေသာ္လည္း တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ Mandate မရွိဘူးပဲ ဆိုပါစို႔။ အတိုက္အခံ အဆင့္ရွိတဲ့ အင္အားစုေတြက ေျပာဆို ေတာင္းဆိုခ်က္ ေတြဟာ အမ်ိဳးသားေရးအက်ိဳးစီးပြားဆိုရင္လည္း လက္ခံသင့္ေသးတယ္။ ရခိုင္ဆို ရခိုင္ေပါ့။ ဒါေကာင္းပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုအက်ိဳးဆိုၿပီး ေျပာၾကရင္လည္း လက္ခံေသးတယ္။ အဲလိုမွမဟုတ္ဘဲနဲ႕ က်ေနာ္ စြပ္စြဲတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ တို႔ မဲရေအာင္၊ အာဏာရေအာင္ လုပ္တဲ့အလုပ္လား။ ဘာေၾကာင့္ က်ေနာ္ အဲလိုေျပာသလဲဆိုရင္ က်ေနာ္ ၂၈ ႏွစ္အတြင္းမွာ ဗမာမုန္းတီးေရးေျပာရင္ အင္မတန္မွ မဲရတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ ခဲ့ပါတယ္။ လက္ေတြ႕ ေတြ႕တာပါ။ အဲသလိုလုပ္တာ။ ဥပမာ- ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ ကိစၥေတြက ျပည္တြင္းကိစၥ။ ေပၚလာေတာ့ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္လို႔ေျပာရင္ မဲရမလားလို႔ေျပာခဲ့တာ မဲလည္း မရဘူးဗ်။ အဲဒီေတာ့ က်ယ္က်ယ္ျပန႔္ျပန႔္ အျမင္နဲ႕  အမ်ိဳးသားေရးဆိုရင္လည္း အမ်ိဳးသားေရးသန႔္သန႔္ သူ႕အမ်ိဳးသားေရးအတြက္လုပ္တယ္ဆိုရင္ ဒါ နားလည္ရလြယ္တယ္။ မွန္လည္းမွန္တယ္။ လုပ္လည္း လုပ္သင့္တယ္။ ျပည္ေထာင္စုအက်ိဳးစီးပြားဆိုရင္ ေျပာစရာမ လိုဘူးေပါ့။ ကိုယ့္ပါတီ မဲရေရးတစ္ခုတည္းအတြက္ ကိုယ့္အမ်ိဳးသားေရးေတာင္မွ မလုပ္ဘူးဆိုတဲ့ အေျပာအဆိုေတြကေတာ့ သူတို႔လူမ်ိဳးစုေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း အမ်ားစုက လက္ခံခ်င္မွ လက္ခံမယ္လို႔ ယူဆတဲ့အတြက္ တိုင္းရင္းသားကိုေျပာရတာလည္း က်ေနာ့္ အတြက္ေတာ္ေတာ္ေတာ့ စြန႔္စားၿပီးေျပာရတာ။ က်ေနာ္အရင္တုန္းက အဲဒါမ်ိဳး ေျပာလို႔မရဘူး။ ေျပာခြင့္မရွိဘူး။ ေျပာခ်င္လည္း ေျပာခြင့္မရွိဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ဒီလြတ္လပ္ခြင့္နဲ႕ ေျပာင္းလာတဲ့ နိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲကို ၾကည့္ၿပီး က်ေနာ္ ကိုယ့္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို Risk ယူၿပီး က်ေနာ္ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ မေျပာမျဖစ္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

Pages